Wycieczka do Kompleksu Leśna Polana

12 lipca nastał długo oczekiwany dzień. Wraz z opiekunami pojechaliśmy na wycieczkę w strony Ziemi Świętokrzyskiej, a dokładniej odwiedziliśmy Kompleks Świętokrzyska Polana.

Na pogodę nie mogliśmy narzekać, nie za gorąco nie za zimno, po prostu idealnie na wyjazd i zwiedzanie. Podzieleni na dwie grupy  naprzemiennie zwiedzaliśmy Park Miniatur oraz Oceanikę. Oceanika to zespół wielkoformatowych akwariów z setkami gatunków ryb i wodnych stworzeń z całego świata, zaprezentowanych w zbiornikach o łącznej pojemności 290 000 litrów wody.  Znalazły się tu ryby z wód rzek, jezior, mórz i oceanów, podzielone według miejsca ich występowania, a także zwierzęta wodne, które nie występują już w warunkach naturalnych i stanowiące prawdziwe rarytasy akwarystyczne. Po Oceanice oprowadził Nas przewodnik, który z pasją opowiadał o ekspozycji i jej mieszkańcach, których jest ponad 500 gatunków, rozbudzając tym bardziej Naszą ciekawość. Na terenie Parku Miniatur  znajduje się 20 makiet największych zabytków województwa świętokrzyskiego, przedstawionych w skali 1:20 i podzielonych na trzy ścieżki tematyczne: zamki i obiekty obronne, zabytki sakralne oraz zabytki techniczne. Miniatury wyeksponowane są na planie zarysu województwa świętokrzyskiego. Odtworzone są z wielką precyzją  i dbałością  o każdy szczegół i zgodnie z istniejącymi dokumentacjami historycznymi. To co zobaczyliśmy wywarło na Nas wielkie wrażenie. Dzięki temu wyjazdowi poszerzyliśmy również Naszą wiedzę ogólną i miło spędziliśmy czas. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyjazdy.